Jak informuje iOtwock.pl „Kolejki w Wydziale Komunikacji i Transportu otwockiego starostwa od lat były utrapieniem dla mieszkańców. Wielu z nich narzekało na długie godziny oczekiwania, szczególnie przy załatwianiu spraw związanych z pojazdami. Jednak kilka dni temu członek Zarządu Powiatu Otwockiego, Paweł Walo, ogłosił na mediach społecznościowych, że problem kolejek został rozwiązany. Czy rzeczywiście jest tak, jak twierdzi powiatowy urzędnik? Nie wszyscy mieszkańcy zgadzają się z tą optymistyczną oceną.”
„Ostatnie lata przyniosły szereg zmian w organizacji pracy Wydziału Komunikacji. Promowano rejestrację online, jednak obecnie tylko część numerków jest dostępna w tym systemie. Ci, którzy przyzwyczaili się do internetowej rezerwacji wizyt, teraz mogą czuć się zdezorientowani, gdy okazuje się, że trudno uzyskać termin wizyty na najbliższe dwa tygodnie. Niektórzy mieszkańcy twierdzą, że ostatecznie łatwiej jest załatwić sprawę „z marszu” niż próbować zarezerwować wizytę online”
– czytamy na portalu.
Nie wszyscy wierzą Pawłowi Walo
„Paweł Walo regularnie podkreśla, że wiele spraw, w tym rejestrację pojazdu, można załatwić zdalnie, wysyłając skany dokumentów i korzystając z usług kuriera. Jednak dla części mieszkańców nie jest to idealne rozwiązanie. Powodem nie zawsze jest brak umiejętności obsługi komputera, co członek Zarządu wytknął jednemu z krytyków. Problemem może być również niepewność związana z prawidłowym wypełnieniem dokumentów – w takiej sytuacji wielu woli spotkać się z urzędnikiem, który na miejscu zweryfikuje dokumenty i pomoże uniknąć błędów, mogących skutkować opóźnieniami lub karami”
– czytamy na otwockim portalu.
Walo chwali się następującymi zmianami:
- Utworzenie stanowiska dla przedsiębiorców, aby uniknąć blokowania okienka przez osoby rejestrujące wiele pojazdów.
- Zatrudnienie dodatkowego pracownika, co ma na celu szybszą obsługę klientów.
- System mieszany kolejkowy, pozwalający na obsługę części interesantów zarówno online, jak i na miejscu.
- Poczekalnia z punktem obsługi interesanta, gdzie można uzyskać pomoc w sprawdzeniu dokumentów przed wizytą przy okienk
Nie wszyscy jednak są zadowoleni z jakości obsługi klienta. Zdania mieszkańców są podzielone. „Część z nich docenia wprowadzone rozwiązania, chwaląc szybką obsługę i nowe udogodnienia. Jedna z użytkowniczek, Dominika, napisała, że była trzykrotnie o różnych porach dnia i za każdym razem wizyty przebiegały sprawnie.”
Źródło: iOtwock.info